Menu
Město Jilemnice
MěstoJilemnice

Lyžařská běžecká trasa

Lyžařská turistická běžecká trasa "Buď fit"

V Jilemnici můžeme najít několik kilometrů pravidelně upravovaných běžeckých tratí, z nichž většinu v areálu Hraběnka, ale značná část vede kolem dokola celé Jilemnice.

Běžecké tratě Hraběnka

Přirozeným nástupním místem pro tyto tratě je přímo v areálu Hraběnka místo zvané "U buněk".

Z autobusového nádraží se vydáme do kopečka podél hlavní silnice a jakmile po pravé straně uvidíme sportovní stadion, zahneme na křižovatce doleva. Pochvíli zahlédneme dřevěnou boudu ("buňku"), ve které je ukryta technika na udržování lyžařských tras. Tady milovníci běžek obvykle začínají svůj trénink nebo výlet.

"Na Hraběnce" najdeme závodní tratě téměř v délce 20 km a také turistickou běžeckou trasu " Buď fit". Tato trasa je určena opravdu pro všechny; od malých dětí, až po zdatné sportovce či seniory.

Celá trasa je značena žlutočernou značkou s nápisem "Buď fit" a obrázkem běžkaře.

Mapa

Pro zvětšení klikni na mapu

Na trasu se můžeme napojit i v jiných místech a projíždět ji v libovolném směru. My však začneme u pomyslného počátečního bodu – "U buněk". Odtud zamíříme doprava mírně do kopečka (517 m n.m.), abychom tak využili dostatku energie hned na počátku. Přejdeme méně frekventovanou silnici, kterou budeme přecházet i cestou zpět. Přejedeme kousek roviny a sjíždíme kopeček směrem k Masarykově městské nemocnici (možnost nástupu z Metyšovy ulice), čeká nás zase mírný kopec a po chvíli míjíme kapličku svatého Isidora (možnost nástupu z Kozince).

Běžecké tratě Hraběnka

Na svahu je krásně vidět Jilemnice, ale i okolní kopce jako např. Studenecký Strážník, za jasného počasí i Zvičina. Po vrstevnici podél lesa jedeme až k přechodu cesty k hotelu Vyhlídka, kde se můžeme také občerstvit nebo si odpočinout. Po vyjetí z lesa se nám otevře krásný pohled na Hrabačovské údolí s vlekem Kozinec. (Z horní části vleku se můžeme samozřejmě také napojit na trasu.) V pozadí údolíčka uvidíme kopec Žalý s rozhlednou, Chmelnici, Dolní Štěpanice a také panoramata Krkonoš jako např. Černou horu. Vstoupíme opět do lesa. V těchto místech bychom našli staré měděné doly. Vzápětí lesem objíždíme vrchol Kozinec (561m n. m.). Postupně klesáme podél lesa; zde je nádherný výhled jak na město Jilemnice (po levé straně), tak na peřimovský Strážník (napravo). Z kopečka zamíříme kolem "Dlabolovska" a "Kocandy", opatrně přejdeme frekventovanou silnici. Upravenou tratí a zároveň po cyklotrase "Jilemnickem křížem krážem" č.4206, pokračujeme přes "Klejnarovsko", kde z louky můžeme vpravo zahlédnout část Mříčné. Po chvíli už musíme sundat u silnice lyže, přejdeme ji a pokračujeme na rozcestí "U obrázku". Chvíli pojedeme hustým lesem. (V lese bude jistě více tras, ale my se budeme držet té naší, žlutočerné značky označené nápisem "Buď fit" a obrázkem běžkaře).
Dorazíme až na Maňasovsko, kde ostřeji zahneme vlevo. Odpojujeme se tak od cyklotrasy. Vystoupíme z lesa, mineme dráhu pro kolečkové lyže (možnost nástupu z Roztocké ulice) Obloučkem po mírném svahu projíždíme podél místní části zvané "Spořilov", jenž je po naší pravé straně. Přijde malý kopeček, na jehož vrcholu jsme zpět "U buněk".

Upozornění:
Trasa se může měnit s ohledem na sněhové podmínky. Bude však vždy upravena a značena v závislosti na počasí.

Kalendář

Odstávka elektřiny

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů